Nokia kertoi tuovansa huippuinnovaatioitaan uusien käyttäjien saataville Mobile World Congress 2013 -tapahtumassa

- Uudet Nokia Lumia 720 ja Nokia Lumia 520 -laitteet tuovat Lumia-älypuhelimissa nähtyjä huippuinnovaatioita edullisemman hintaluokan älypuhelimiin

- Nokia 105 ja Nokia 301 -matkapuhelimet tarjoavat kuluttajille Lumia-sarjan innoittamia käyttökokemuksia

- HERE laajentaa tarjontaansa

- Sovelluskehittäjille pääsy Nokian kehittämiin teknologioihin

- Nokia ja Microsoft terävöittävät yritysasiakastoimintaansa

Nokia kertoi tänään Barcelonassa Mobile World Congress -tapahtumassa suunnitelmansa laajentaa huippuinnovaatioidensa saatavuutta yhä useammille kuluttajille ja markkinoille. Neljä uutuuslaitetta tuovat innovaatioita uusiin hintaluokkiin samaan aikaan, kun Nokian HERE-paikkatietotarjonta laajenee muidenkin valmistajien Windows Phone - laitteisiin. Nokia julkaisi myös uusia sovelluskehityskumppanuuksia, joiden tavoitteena on kehittää ainutlaatuisia sovelluksia Nokian kamera- ja kuvausteknologioiden, paikkatietojen ja viihdesovelluksien erikoisosaamisen ansiosta. Nokia ja Microsoft yhdistävät myös voimansa kasvattaakseen yritysasiakkaiden määrää Window Phone -alustalle perustuvissa laitteissa.

"Nokia etenee vauhdilla. Tänään esittelimme uutuuksia, jotka ovat osoitus sitoutumisestamme laajentaa tuote- ja palveluvalikoimaamme vastaamaan ihmisten ja yritysten odotuksia eri puolilla maailmaa," Nokian toimitusjohtaja Stephen Elop sanoi.

"Tarjoamalla parempia käyttökokemuksia edullisemman hintaluokan laitteissa muutamme edullisten mobiililaitteiden kilpailukenttää ja uskomme, että Nokialla on voittoon tarvittavat välineet."

Uudet Nokia Lumia 720 ja Nokia Lumia 520 kasvattavat Nokian Windows Phone 8 -tuotevalikoimaa

Nokia Lumia 720Nokia Lumia 720 tarjoaa edistykselliset ja korkeatasoiset kamera- ja kuvaustoiminnot keskihintaan. Suuri f/1,9-aukkosuhde ja Nokian älypuhelimissa yksinoikeudella käytetty Carl Zeiss -optiikka mahdollistavat kirkkaat ja terävät kuvat niin päivällä kuin hämärässä otettuina. HD- tason etukamera laajakulmalinssillä taas tekee ryhmäkuvista ystävien kanssa ja videopuheluista entistä nautittavimpia. Ohut ja tyylikäs älypuhelin tarjoaa käyttäjälleen viimeisimmät edistykselliset Nokia Lumia -käyttökokemukset. Näitä ovat muun muassa Nokia Musiikki, HERE -paikkatietopalvelut ja langaton lataus erillisen kuoren avulla.

Nokia Lumia 720 -älypuhelimessa on viisi värivaihtoehtoa ja sen arvioitu hinta ilman veroja on alkaen 249 euroa. Älypuhelimen toimitusten on suunniteltu alkavan vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä Hongkongin, Vietnamin ja Singaporen markkinoille toimitusten laajentuessa vuoden 2013 toisella neljänneksellä useammille markkinoille mukaan lukien Kiina ja avainmarkkinat Euroopassa, Aasiassa, Afrikassa ja Intiassa.

Nokia Lumia 520Nokia Lumia 520 on Nokian edullisin Windows Phone 8 -alustalle perustuva älypuhelin, joka tarjoaa käyttäjäkokemuksen, joka on tavallisesti on tarjolla vain kalleimmissa älypuhelimissa. Näitä toiminnallisuuksia ovat esimerkiksi samat kameran digitaaliset linssit kuin Nokia Lumia 920 -laitteessa, heti käyttövalmis ja ilmainen Nokia Musiikki - palvelu, musiikkilistojen lataaminen kuunneltavaksi offline-tilassa ja HERE -paikkatietopalvelut.

Uutuuspuhelimessa on 4 tuuman korkealuokkainen Super Sensitive Touch -kosketusnäyttö, joka mahdollistaa näytön herkkyyden ja sisällön nopean toiminnallisuuden tavalla, jota tämän hintaluokan laitteissa ei yleensä tavata.

Nokia Lumia 520 -älypuhelimessa on viisi värivaihtoehtoa ja sen arvioitu hinta ilman veroja on alkaen 139 euroa. Älypuhelimen toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä Hongkongin ja Vietnamin markkinoille toimitusten laajentuessa vuoden 2013 toisella neljänneksellä muille markkinoille Euroopassa ja Aasiassa, Kiina ja Intia mukaan lukien. Nokia suunnittelee myös aloittavansa Nokia Lumia 520 -älypuhelimen toimitukset myös Yhdysvalloissa yhteistyössä T-Mobilen kanssa.

Nokia Ääni -blogissa on saatavilla lisätietoja sekä Nokia Lumia 720 -älypuhelimesta että Nokia Lumia 520 -älypuhelimesta.

Nokia 105 ja Nokia 301 tarjoavat Lumia-sarjan innoittamia käyttökokemuksia matkapuhelimissa

Nokia esitteli tänään Nokia 105- ja Nokia 301 -matkapuhelimet. Nokia 105 on Nokian tuotevalikoiman edullisin puhelin ja Nokia 301 tarjoaa kustannustehokkaan tavan käyttää Internetiä ja sähköpostia. Lisäksi puhelimen kameran tarjoama käyttäjäkokemus on kehitetty Nokia Lumia -sarjan antaman esimerkin mukaisesti.

Nokia 105Nokia 105 on sopiva valinta ensimmäistä matkapuhelintaan ostavalle, ja siinä on kirkas värinäyttö ja selkeä valikko. Nokia 105 -puhelimessa on FM-radio, useita herätyskelloja, puhuva kello, pöly- ja roiskesuojattu näppäimistö ja taskulamppu. Kestävyytensä ja jopa 35 päivän mittaisen akunkestonsa ansiosta se on erinomainen vaihtoehto myös niille kuluttajille, jotka haluavat käyttöönsä varapuhelimen.

Nokia 105-puhelimen värit ovat musta ja syaani ja sen suositushinta on 15 euroa. Puhelimen toimitusten arvioidaan alkavan asteittain vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä Kiinan, Egyptin, Intian, Indonesian, Nigerian, Venäjän, Vietnamin markkinoille sekä muille Afrikan, Lähi-idän, Aasian ja Tyynenmeren ja Euroopan markkinoille.

Nokia 301Värikäs Nokia 301 on klassinen matkapuhelin, joka on muotoilultaan puhdaslinjainen ja tarjoaa rohkean raikkaan värivalikoiman. Puhelin mahdollistaa nopeat 3,5G-yhteydet ja siinä on Nokia Xpress Browser -selain, joka tehostaa tiedonsiirtoa jopa 90 %:lla. Nokia 301 on Nokian tuotevalikoiman edullisin laite, joka tarjoaa mahdollisuuden videoiden suoratoistoon. Puhelimessa on myös uusia älykameratoiminnallisuuksia, jotka on kehitetty Nokia Lumia-älypuhelinten digitaalisten linssien innoittamina.

Nokia 301 -puhelimen värivaihtoehdot ovat syaani, musta, fuksia, keltainen ja valkoinen ja sen suositushinta on 65 euroa. Puhelimen toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2013 toisella neljänneksellä ja sen suunnitellaan tulevan saataville yli 120 maassa Afrikassa, Aasian ja Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Intiassa, Lähi-idässä ja Latinalaisessa Amerikassa.

Nokia Ääni -blogissa on saatavilla lisätietoja sekä Nokia 105 -puhelimesta että Nokia 301 -puhelimesta.

HERE laajentaa tarjontaansa

Nokia kertoi myös, että samalla kun sen uusi paikkatietopalveluiden brändi HERE jatkaa parhaiden käyttökokemusten tarjontaa Nokia Lumia-älypuhelimille, HERE Maps-, HERE Drive- ja HERE Transit -paikkatietopalvelut tulevat valikoiduilla markkinoilla saataville myös muiden valmistajien Windows Phone -alustalle perustuvissa älypuhelimissa.

Uudessa HERE Maps -karttapalvelussa on mukana LiveSight(TM) -teknologiat, jotka mahdollistavat lisätyn todellisuuden palvelut. LiveSight(TM) hyödyntää uudella tavalla navigointia ja paikkatietoa, sillä käyttäjä voi etsiä älypuhelimensa kameralinssin avulla ajantasaista ja hyödyllistä tietoa eri paikoista. LiveSight(TM) mahdollistaa myös uuden Nokia Lumia -älypuhelimissa olevan Place Tag -digitaalisen linssin toiminnon. Place Tag -linssi yhdistää Nokian ainutkertaisen paikkatieto- ja kameraosaamisen lisäten kuviin paikkatietomerkinnän ja lisätietoja kuvauspaikasta.

Nokia Ääni -blogissa on saatavilla lisätietoja HERE-paikkatietopalvelusta.

Sovelluskehittäjille pääsy Nokia kehittämiin teknologioihin

Windows Phone -alustalle kehitettyjä sovelluksia on saatavilla jo yli 130 000 ja Nokia julkisti avaavansa sen kuvaus-, paikkatieto- ja musiikkiohjelmointirajapintoja sovelluskehittäjille edistääkseen ainutlaatuisten ja innovatiivisten sovellusten kehitystä Nokia Lumia -laitteille. Burtonin, GoPron ja FourSquaren uudet sovellukset hyödyntävät jo Nokian teknologioita. Nokia julkisti myös Dreamworks Animations SKG:n kanssa uuden yhteistyön, jonka puitteissa Dreamworks käyttää vuoden 2013 toisesta vuosipuoliskosta alkaen Nokian ohjelmistorajapintoja kehittäessään yksinoikeudella Nokian laitteissa toimivia monipuolisia ja interaktiviisia viihdesovelluksia.

Nokia ja Microsoft vahvistavat yritysasiakastoimintaansa

Nokia ja Microsoft kertoivat vahvistavansa yhteistyötään yritysasiakastoiminnassa tavoitteenaan saada lisääntyvässä määrin yrityksiä siirtymään kilpailevista ohjelmistoalustoista Windows Phone -alustalle. Yhtiöt hyödyntävät tavoitteissaan Windows Phone 8 -alustaa ja Nokia Lumia -tuotevalikoiman saavuttamaa suosiota. Nokia vahvistikin, että äskettäin julkaistujen yritysasiakassopimusten lisäksi operaattorit mukaan lukien Everything Everywhere, Elisa, Orange, Telstra ja Vodafone ovat valinneet Nokia Lumia -älypuhelimet ykköstuotteikseen yritysasiakkaille suunnatuissa valikoimissaan.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita tallentaakseen ja jakaakseen kokemuksia, hakeakseen tietoa, löytääkseen määränpäähänsä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian edistyksellinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia.

Lue lisää Nokian tämän viikon uutisista MWC 2013 -tapahtumasta Nokia Ääni -blogista.

Videomateriaalia on saatavilla 25.2.2013 klo 15.15 jälkeen Reuters World News Express -palvelun kautta tilaajille.

Muut kuin Reuters-palvelun tilaajat:

PAL käyttäjät:

Käyttäjätunnus: VNR_PAL

Salasana: Videonews1

NTSC käyttäjät:

Käyttäjätunnus: VNR_NTSC

Salasana: Videonews1

On otettava huomioon, että Nokiaan ja sen liiketoimintaan kohdistuu useita erilaisia riskejä ja epävarmuustekijöitä ja tähän tiedotteeseen sisältyvät, muut kuin jo toteutuneita seikkoja koskevat lausumat ovat tulevaisuudennäkymiin liittyviä kannanottoja. Näitä ovat esimerkiksi: A) odotetut suunnitelmat ja hyödyt liittyen kumppanuuteen Microsoftin kanssa, jossa pyritään tuomaan yhteen yhtiöiden toisiaan täydentävät vahvuudet ja osaaminen uuden maailmanlaajuisen mobiiliekosysteemin luomiseksi älypuhelimille; B) strategioidemme toteuttamisen aikataulut ja odotetut hyödyt, mukaan lukien toiminnalliset ja taloudelliset hyödyt ja tavoitteet, sekä muutokset yhtiön johdossa ja toiminnallisessa rakenteessa; C) tuotteidemme ja palveluidemme toimituksiin liittyvät ajankohdat; D) kykymme innovoida, kehittää, toteuttaa ja kaupallistaa uusia teknologioita, tuotteita ja palveluita; E) arviot markkinoiden kehittymisestä ja rakenteellisista muutoksista; F) arviot ja tavoitteet koskien teollisuudenalamme volyymien kehitystä, markkinaosuutta, hintoja, liikevaihtoa ja katteita liittyen tuotteisiimme ja palveluihimme; G) toiminnallisia tavoitteitamme ja liiketoimintamme tulosta koskevat arviot ja tavoitteet; H) arviot ja tavoitteet koskien yhteistyö- ja kumppanuusjärjestelyitä; I) vireillä olevien ja uhkaavien oikeudenkäyntien ja hallinnollisten menettelyiden lopputulos; J) arviot koskien uudelleenjärjestelyiden, investointien, yrityskauppojen ja divestointien menestyksekästä toteuttamista oikea-aikaisesti ja kykyämme saavuttaa uudelleenjärjestelyihin, investointeihin, yrityskauppoihin tai divestointeihin liittyvät taloudelliset ja toiminnalliset tavoitteet; ja K) lausumat, joissa esiintyy sana "uskoa", "odottaa", "ennakoida", "tavoite", "arvioida", "on tarkoitettu", "tähdätä", "suunniteltu", "aikoa", "tekee" tai muu vastaava ilmaisu. Tällaiset lausumat perustuvat johdon parhaaseen arvioon ja uskoon sen tiedon valossa, joka sillä on kyseisellä hetkellä saatavilla. Koska tällaisiin lausumiin sisältyy riskejä ja epävarmuustekijöitä, todelliset tulokset voivat poiketa huomattavasti niistä tuloksista, joita tällä hetkellä odotamme. Tekijöitä, mukaan lukien riskejä ja epävarmuustekijöitä, jotka saattaisivat aiheuttaa tällaisia poikkeamia voivat olla esimerkiksi: 1) menestyksemme älypuhelinmarkkinoilla, mukaan lukien kykymme esitellä ja tuoda markkinoille merkittäviä määriä houkuttelevia, kilpailukykyisesti hinnoiteltuja Nokia-tuotteita, joissa on Windows Phone -ohjelmistoalusta, jotka erottuvat positiivisesti kilpailijoidemme tuotteista sekä Windows Phone -ekosysteemin ulkopuolella että sisällä; 2) kykymme tehdä niistä Nokia-tuotteista, joissa on Windows Phone -ohjelmistoalusta, kilpailukykyinen valinta kuluttajille sekä menestyksemme Microsoftin kanssa kannustaa ja tukea sitä, että saavutetaan Windows Phone -ohjelmistoalustaan perustuville tuotteille kilpailukykyinen ja kannattava maailmanlaajuinen ekosysteemi, joka saavuttaa riittävän laajuuden, arvon ja houkuttelevuuden kaikille markkinaosapuolille; 3) Nokian Windows Phone 7 -ohjelmistoalustaan perustuvien Lumia -tuotteiden vähentynyt kysyntä ja liikevaihto johtuen uusien Nokian Windows Phone 8 -ohjelmistoalustaan perustuvien Lumia -tuotteiden lisääntyvästä saatavuudesta; 4) oletettu jatkuva Symbian-alustaan perustuvien laitteidemme vähentyvä myynti ja Symbian-alustan elinkelpoisuuden selkeä heikentyminen; 5) kykymme tuottaa houkuttelevia ja kilpailukykyisiä Mobile Phones -yksikön laitteita, mukaan lukien matkapuhelimet ja sellaiset laitteet, joissa on älypuhelimille ominaisia piirteitä, kuten täysin kosketusnäytölliset laitteet, oikea-aikaisesti ja kustannustehokkaasti siten, että ne ovat laitteistoltaan ja ohjelmistoltaan erottuvia ja että niissä on paikallisesti relevantteja palveluita ja sovelluksia; 6) kykymme tehokkaasti ja oikea-aikaisesti toimeenpanna suunnitellut muutokset toimintamalliimme, mukaan lukien suunnitellut uudelleenjärjestelytoimenpiteet ja kykymme menestyksekkäästi toteuttaa suunnitellut investoinnit, yrityskaupat ja divestoinnit parantaaksemme toimintamalliamme ja saavuttaa tavoiteltuja tehokkuusetuja ja liiketoimintakulujen alennuksia sekä meidän kykymme arvioida oikein niihin liittyviä uudelleenjärjestelykuluja ja uudelleenjärjestelykuluihin liittyviä ulosmeneviä kassavirtoja; 7) meidän tulevan myyntimme kehittyminen, muiden tekijöiden ohella, voi vaatia meitä kirjaamaan ylimääräisiin komponenttivarastoihin, tuleviin ostositoumuksiin, sekä vaihto-omaisuusarvostukseen liittyviä kuluja Devices & Services liiketoiminnassamme; 8) kykymme saada tuottoa sijoituksillemme seuraavan sukupolven laitteisiin, ohjelmisto-alustoihin ja käyttäjäkokemuksiin; 9) kova kilpailutilanne eri markkinoillamme ja kykymme säilyttää tai parantaa markkina-asemaamme tai menestyksellisesti vastata kilpailuympäristömme muutoksiin; 10) kykymme pitää palveluksessa, kannustaa, kehittää ja rekrytoida osaavia työntekijöitä; 11) Location & Commerce strategiamme menestys, mukaan lukien kykymme luoda menestyksekäs paikkatietoalusta, kykymme laajentaa paikkatietopalveluitamme erinäisille laitteille ja ohjelmistoalustoille ja kyky tarjota tukea Devices & Services -liiketoiminnallemme ja luoda uusia liikevaihdon lähteitä paikkatietopalveluihimme ja paikallisiin kaupankäyntipalveluihimme liittyvistä omaisuuseristä; 12) todellinen suoriutumisemme lyhyellä ja pitkällä aikavälillä saattavat poiketa merkittävästi ennusteistamme ja siten vaikuttaa raportointiyksiköidemme kerrytettävissä olevien rahamäärien arviointiin tulevaisuudessa, mikä voi mahdollisesti johtaa arvonalentumistappion kirjaamiseen; 13) menestyksemme yhteistyö- ja kumppanuusjärjestelyissä kolmansien osapuolten, mukaan lukien Microsoftin kanssa; 14) kykymme nopeuttaa innovaatiota, tuotekehitystä ja toimeenpanoa tuodaksemme markkinoille oikea-aikaisesti uusia innovatiivisia ja kilpailukykyisiä mobiilituotteita sekä paikkatietoihin perustuvia että muita palveluita; 15) riippuvaisuus mobiilituotteiden ja langattoman viestinnän toimialojen kehityksestä useilla erilaisilla markkinoilla, mukaan lukien paikkatietopalveluihin ja paikallisiin kaupankäyntipalveluihin liittyvillä toimialoilla, sekä yleinen maailmanlaajuinen ja alueellinen taloudellinen tilanne; 16) kykymme suojata useita patentoituja standardisoituja tai differoivia teknologioita kolmansien osapuolien loukkauksilta tai toimenpiteiltä, jotka tähtäävät teollisoikeuksiemme mitätöimiseen ja kykymme pitää yllä olemassa olevia, tai saavuttaa uusia, patentteihin liittyvien tulojen lähteitä; 17) kykymme säilyttää ja hyödyntää perinteisiä vahvuuksiamme mobiilituotemarkkinoilla, mikäli strategioidemme täytäntöönpanon ja muiden tekijöiden johdosta epäonnistuisimme operaattoriasiakkaidemme, jakelijoidemme ja kuluttajien asiakasuskollisuuden ylläpitämisessä; 18) toimittajiemme, yhteistyökumppaneidemme ja asiakkaidemme menestys, taloudellinen tilanne ja suorituskyky; 19) kykymme ylläpitää menestyksekkäästi tuotannon, palveluiden kehittämisen ja toimittamisen, sekä logistiikan tehokkuutta ja kykymme varmistaa tuotteidemme ja palveluidemme laatu, turvallisuus tietoturva ja oikea-aikainen toimitus; 20) kykymme hankkia oikea-aikaisesti ja keskeytyksettä riittäviä määriä laadukkaita täysin toimivia komponentteja, osarakenteita, ohjelmistoja ja palveluita edullisin ehdoin, erityisesti toteuttaessamme uusien Nokia Lumia älypuhelintemme myynnin ylösajoa; 21) kykymme hallita varastoamme ja sopeuttaa toimituksemme oikea-aikaisesti tuotteidemme muuttuvaan kysyntään, erityisesti kun toteuttaessamme uusien Nokia Lumia älypuhelintemme myynnin ylösajoa; 22) todelliset tai väitetyt ongelmat tuotteidemme laadussa, turvallisuudessa tai tietoturvassa; 23) kybertietoturvamurron vaikutus tai muu meidän, yhteistyökumppaneidemme tai alihankkijoidemme keräämien, saamien tai säilyttämien tai tuotteidemme kautta saatujen tai tuotteissamme säilytettyjen henkilötietojen tai muiden kuluttajia koskevien tietojen todellinen tai väitetty katoaminen, asiaton ilmitulo tai vuoto; 24) kykymme menestyksekkäästi hallita tuotteidemme hinnoittelua ja tuotteisiimme ja toimintoihimme liittyviä kustannuksia; 25) valuuttakurssien vaihtelut mukaan lukien erityisesti vaihtelut raportointivaluuttamme euron ja Yhdysvaltojen dollarin, Japanin jenin, Kiinan yuanin sekä eräiden muiden valuuttojen välillä; 26) kykymme suojata teknologioita, joita Nokia tai muut kehittävät tai joita me lisensioimme, kolmansien osapuolten väitteiltä että olisimme loukanneet suojattuja teollisoikeuksia, sekä tiettyjen tuotteissamme ja palveluissamme käytettyjen teknologioiden saatavuus kaupallisesti hyväksyttävin ehdoin; 27) taloudellisiin, poliittisiin tai säädöksiin liittyvien tapahtuminen sekä muiden tapahtumien vaikutus myyntiimme, tuotantolaitoksiimme tai omaisuuseriimme kehittyvissä maissa; 28) eri valtioiden toimintatapojen, kauppapolitiikkojen, lakien tai säännösten muutosten vaikutukset maissa, joissa meillä on omaisuuseriä tai liiketoimintaa; 29) mahdolliset monitahoiset veroihin liittyvät seikat ja velvoitteet, joiden nojalla meille tulee maksettavaksi lisää veroja jollakin tai useilla niistä monista oikeudenkäyttöalueista joissa meillä on liiketoimintaa ja meidän tulevan myyntimme kehittyminen, muiden tekijöiden ohella, voi vaatia kirjanpitoarvon vähennyksiä laskennallisissa verosaatavissa; 30) häiriö tietoliikennejärjestelmissä tai -verkoissa, joista toimintamme on riippuvaista, joka voi esimerkiksi johtua siitä, että emme pysty menestyksekkäästi ja hallinnoidusti toteuttamaan suunniteltuja muutoksia tietojenhallintayksikössämme, mukaan lukien tiettyjen toimintojen ja työntekijöiden siirtäminen strategisille kumppaneille; 31) oikeudenkäyntien ja hallinnollisten menettelyjen epäsuotuisat lopputulokset; 32) väitteet siitä, että tukiasemien ja mobiilituotteiden synnyttämistä sähkömagneettisista kentistä aiheutuisi mahdollisia terveysriskejä, sekä niihin liittyvät oikeudenkäynnit ja julkisuus riippumatta siitä, onko väitteillä perusteita; 33) Nokia Siemens Networksin kyky toimeenpanna menestyksekkäästi ja oikea-aikaisesti sen uusi strategia ja uudelleenjärjestelysuunnitelma ja lisätä sen yleistä kilpailukykyä kannattavuutta; 34) Nokia Siemens Networksin menestys langattoman laajakaistan ja palveluiden markkinoilla ja sen kyky tehokkaasti ja kannattavasti sopeuttaa sen liiketoiminta ja toiminnot oikea-aikaisesti vastaamaan asiakkaiden yhä monipuolisempia tarpeita; 35) Nokia Siemens Networksin kyky säilyttää ja parantaa sen markkina-asemaa tai vastata menestyksekkäästi kilpailuympäristön muutoksiin; 36) Nokia Siemens Networksin likviditeetti ja sen kyky vastata käyttöpääomaa koskeviin tarpeisiin; 37) Nokia Siemens Networksin kyky tuoda oikea-aikaisesti markkinoille uusia tuotteita ja palveluita sekä niihin liittyviä parannuksia ja teknologioita; 38) Nokia Siemens Networksin kyky menestyksekkäästi toimeenpanna sen strategia Motorola Solutions -yhtiöltä hankituille langattomien verkkotoimintojen omaisuuserille; 39) kehitys suurissa, monivuotisissa sopimuksissa tai suhteessamme merkittäviin asiakkaisiin verkkoratkaisujen ja niihin liittyvien palvelujen aloilla; 40) asiakasrahoitusriskiemme hallinta erityisesti verkkoratkaisujen ja niihin liittyvien palvelujen aloilla; 41) mahdolliset käynnissä olevat tai muut viranomaistutkimukset, jotka kohdistuvat tiettyjen Siemensin entisten työntekijöiden väitettyihin rikkomuksiin, jotka voivat liittyä tai joilla voi olla vaikutusta Siemensistä Nokia Siemens Networksiin siirtyneisiin operaattoritoimintoihin ja työntekijöihin; ja 42) häiriöt, jotka aiheutuvat Nokia Siemens Networksin asiakassuhteille käynnissä olevista viranomaistutkimuksista, jotka liittyvät Siemensistä Nokia Siemens Networksiin siirtyneisiin operaattoritoimintoihin, sekä ne riskitekijät, jotka mainitaan Nokian 31.12.2011 päättynyttä tilikautta koskevassa Yhdysvaltojen arvopaperisäännösten mukaisessa asiakirjassa (Form 20-F) ss. 13 - 47 otsikon "Item 3.D Risk Factors" alla. Muut tuntemattomat tai odottamattomat tekijät tai vääriksi osoittautuvat oletukset voivat aiheuttaa todellisten tulosten huomattavan poikkeamisen tulevaisuudennäkymiin liittyvissä kannanotoissa ja lausumissa esitetyistä tulosodotuksista. Nokia ei sitoudu päivittämään tai muuttamaan tulevaisuudennäkymiin liittyviä kannanottoja tai lausumia uuden tiedon, tulevaisuuden tapahtuman tai muun syyn johdosta, paitsi siltä osin kuin sillä on siihen lainmukainen velvollisuus.

NOKIA