Nokia sopinut pääkonttorin myynnistä ja takaisinvuokrauksesta

Nokia on sopinut Espoossa sijaitsevan pääkonttorirakennuksensa myynnistä ja pitkäaikaisen takaisinvuokrasopimuksen solmimisesta.

Sopimus on tehty suomalaisen Exilionin kanssa. Kauppa on tarkoitus saada päätökseen vuoden 2012 loppuun mennessä. Myyntihinta on 170 miljoonaa euroa.

"Kävimme läpi laajan myyntiprosessin, jossa oli mukana sekä kotimaisia että ulkomaisia kiinteistösijoittajia ja olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuun lopputulokseen. Kuten olemme aikaisemmin kertoneet, kiinteistöomistus ei ole osa Nokian ydintoimintoja ja selvitämme vaihtoehtoja kiinteistöomistuksiemme myynnin suhteen. Jatkamme luonnollisesti toimintaamme Nokia-talossa", sanoi Nokian talous- ja rahoitusjohtaja Timo Ihamuotila.

Taustatietoa lehdistölle: Nokia on toiminut rakennuksessa vuodesta 1997 lähtien. Arkkitehti Pekka Helinin suunnittelema, 48 000 m² suuruinen rakennus sijaitsee Espoon Keilaniemessä.

NOKIA