Nokia Lumia 920 tulee kauppoihin Suomessa marraskuun 22. päivänä

Uuden Nokia Lumia 920 -älypuhelimen ennakkomyynti Suomessa alkaa tänään keskiyöllä ja laitteet saapuvat kauppoihin 22. marraskuuta. Paljon huomiota niittänyt huippulaite tarjoaa käyttäjälle muun muassa markkinoiden parhaat hämäräkuvausominaisuudet PureView-teknologian ansiosta, markkinoiden kirkkaimman ja herkimmän näytön kiitos PureMotion HD+-teknologian, sisäänrakennetun langattoman latauksen sekä Nokia City Opas -paikkatietopalvelun.

"Nokia Lumia 920 on herättänyt kiinnostusta heti syyskuun lanseerauksesta lähtien. Laitteen tekniset huippuominaisuudet tuovat käyttäjille käytön helppoutta, loistavia kuvia ja videoita, mahdollisuuden käyttää kännykkää vaikka hanskat kädessä, helpon tavan ladata laitetta ja uuden tavan tutustua ympäristöön Nokia City Opas -palvelun avulla", sanoo Nokian Suomen ja Baltian myyntijohtaja Mauri Pietikäinen.

Windows Phone 8 -alustaa käyttävä Lumia 920 toimii saumattomasti Windows 8 -käyttöjärjestelmää tukevien tietokoneiden, tabletien ja muiden laitteiden kanssa.

Entistä nopeampaa tiedonsiirtoa hyödyntävän Nokia Lumia 920 -älypuhelimen LTE-valmius on saanut operaattoreiden hyväksynnän Suomessa. Lisää tietoa LTE-verkon toimivuudesta saa operaattoreilta.

"Uusi Nokia Lumia 920 on herättänyt erittäin paljon kiinnostusta sisällöntuottajien keskuudessa", kertoo Nokian sovellusekosysteemistä vastaava päällikkö, Mikael Stendahl. Myynninaloitukseen ovat panostaneet erityisesti seuraavat yhteistyökumppanit: Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Veikkaus, Fonecta, Hufvudstadsbladet ja MTV3. Näiden uusien, kotimaisten sovellusten lisäksi Windows Phone -kaupasta löytyy laaja valikoima kotimaisia ja kansainvälisiä sovelluksia

Lumia 920 on Suomessa saatavilla keltaisena, punaisena, valkoisena ja mustana. Laitteen suositushinta on 660 euroa.