Huippukameralla varustettu Nokia 808 PureView kauppoihin Suomessa kesäkuussa

Nokia 808 PureViewAlkuvuonna julkistetun, useita palkintoja saaneen Nokia 808 PureView -älypuhelimen myynti Suomessa alkaa kesäkuussa. Nokia 808 PureView on vallankumouksellinen kamerapuhelin ja ensimmäinen älypuhelin, joka on varustettu eksklusiivisilla Nokia PureView -kuvausteknologioilla, jotka mahdollistavat korkealaatuiset kuvaustoiminnot Nokian laitteissa myös tulevaisuudessa. Nokia 808 PureView yhdistää korkearesoluutioisen 41-megapikselin sensorin, Carl Zeiss -optiikan  ja Nokian kehittämän pikselien ylinäytteistysteknologian. Näiden avulla saadaan uskomattoman tarkkoja ja yksityiskohtaisia kuvia, kameran suorituskyky on erinomainen  hämärässä valaistuksessa ja valokuvat voidaan tallentaa kompaktissa tiedostokoossa, jolloin niiden jakaminen  sähköpostitse, sosiaalisissa verkostoissa ja  multimediaviesteinä on vaivatonta. Nokia 808 PureView:ssa on kolme eri värivaihtoehtoa: valkoinen ja musta sekä myöhemmin punainen.

"Nokia 808 PureView nostaa kamerapuhelimen kuvausominaisuudet täysin ennennäkemättömälle tasolle. Sillä jokainen pystyy ottamaan loistavia, korkeatasoisia valokuvia. Nokia 808 PureView:n kanssa et koskaan menetä tilaisuutta ikuistaa elämäsi tärkeimpiä hetkiä juuri silloin kun ne tapahtuvat", sanoo tuotteesta vastaava tuotemarkkinointijohtaja Vesa Jutila.

Nokia 808 PureView mahdollistaa CD-laatuisen äänentallennuksen Nokia Rich Recording -teknologian avulla. Lisäksi laite tarjoaa  täyden HD 1080p -videotallennuksen ja -toiston ja ainutlaatuisen Dolby Headphone -teknologian, jonka avulla mikä tahansa stereoääni voidaan muuttaa henkilökohtaiseksi surround sound -kokemukseksi millä tahansa kuulokkeilla.

Nokia 808 PureView voitti helmikuussa Barcelonassa Mobile World Congressin parhaan uuden mobiililaitteen palkinnon. Palkinto tuli kategoriassa "Best New Mobile Handset, Device or Tablet at Mobile World Congress 2012".

Lisäksi Nokia sai huhtikuussaTechnical Image Press Associationin eli TIPA:n Best Imaging Innovation -palkinnon Nokia PureView -teknologialle. TIPA on vuonna 1991 perustettu riippumaton järjestö, joka palkitsee vuosittain parhaat valokuvaukseen tai videointiin liittyvät tuotteet.