Kohtauspaikkana Nokia Trends Lab

Nokia tuo maailmanlaajuisen Nokia Trends Lab -tapahtumakonseptinsa ensimmäistä kertaa Suomeen. Nokia Trends Lab on ihmisten ja mobiiliteknologian elämyksellinen kohtauspaikka ja musiikkipainotteinen tapahtuma, jossa osallistujat voivat vuorovaikutteisten multimedia- kokemusten ja -elämysten kautta toteuttaa itseään musiikin, pelien ja kuvaamisen saralla.

Nokia Trends Lab alkaa virtuaalisesti 4. helmikuuta, jolloin "laboratorio-tehtävät" - Musiikkivideo Lab, Peli Lab, Kuvaus Lab ja My Nokia Lab - aukeavat sivustolla www.nokiatrendslab.fi. Labeissa kuluttajat voivat tuoda esille omia luovia töitään sekä äänestää suosikkejaan muiden lähettämistä töistä. Kaikki Labit huipentuvat Nokia Trends Lab -päätapahtumaan 19. maaliskuuta, jolloin suosituimmat ja parhaat työt, niiden tekijät ja aktiiviset äänestäjät kohtaavat Labien mentorit uudenlaisessa, yhteisöllisessä tapahtumassa, joka yhdistää luovuuden, mobiiliteknologian, musiikki- ja pelimaailman.

Suomen Nokia Trends Lab -tapahtuman Musiikkivideo Labin mentori on uutta albumiaan viimeistelevä rock-yhtye Poets of the Fall. Yhtye tulee valitsemaan musiikkivideoaiheisen tehtävän kolme voittajaa yleisön valitsemien 10 parhaan videon joukosta. Voittajat pääsevät osallistumaan Poets of the Fallin uuden musiikkivideon kuvauksiin yhtyeen nimeämän ohjaajan avustuksella. Lisäksi itse päätapahtuma huipentuu Poets of the Fallin konserttiin. Maaliskuun tapahtumaan ei myydä lippuja, vaan pääsyliput voi voittaa itselleen muun muassa osallistumalla Nokia Trends Lab -tehtäviin tai erilaisiin kilpailuihin.

Nokia Trends Lab on jatkuvasti kehittyvä, kansainvälinen ohjelma, jossa kannustetaan ihmisiä rikkomaan luovuutensa rajoja ja löytämään uusia tapoja hyödyntää mobiililaitteita ja -sovelluksia. Nokia Trends Lab -tapahtumia on järjestetty jo 13 maassa. Muutaman viikon ajan kunkin tapahtuman kävijät voivat osallistua Nokia Trends Lab -aktiviteetteihin mobiililaitteillaan, tapahtuman verkkosivuilla ja fyysisesti päätapahtumassa. Nokia Trends Lab -tehtävät ovat sarja erilaisia kokeiluja, joissa harrastelijoiden ja ammattilaisten taidot yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yritysratkaisuiden alueilla. Nokia toimittaa myös laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Sähköposti: press.office@nokia.com