Nokia ja yhdysvaltalainen Western Wireless sopivat GSM 1900 -laitteiden toimituksista yli 800 miljoonalla

Nokia ja Western Wireless Corporation (NASDAC:WWCA):n tytäryhtiö Western PCS Corporation ovat solmineet yli 800 miljoonan markan sopimuksen GSM 1900 -verkon laitteiden toimituksista.

Nokia toimittaa Western Wirelessille mm. tukiasemajärjestelmän, johon sisältyy suurikapasiteettisia tukiasemia ja tukiasemaohjaimia sekä NMS/2000 -verkonhallintajärjestelmän. Sopimukseen sisältyvät myös asennus- ja ylläpitopalvelut.

Western PCS rakentaa GSM-verkkonsa kattamaan Seattlen ja Phoenixin alueet käyttäen Nokian tukiasemajärjestelmää. Jo ennestään Western PCS:llä on Nokian tukiasemajärjestelmä käytössä Portlandin ja Des Moinesin alueilla.

“Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme toimittaa helposti laajennettavan ja runsaasti erilaisia ominaisuuksia sisältävän tukiasemajärjestelmämme Western Wirelessille”, toteaa Nokia Telecommunicationsin Amerikan alueen johtaja Jyrki Salo. “Nokian GSM 1900 -järjestelmän avulla Western Wireless voi tarjota asiakkailleen ominaisuuksiltaan ja toiminnallisuudeltaan maailmanluokan matkapuhelinpalveluita.”

“Haluamme syventää yhteistyötä Nokian kanssa, koska sen järjestelmät takaavat Voice Stream -asiakkaidemme edellyttämän luotettavuuden ja laatutason”, toteaa Western Wirelessin toimitusjohtaja Bob Stapleton.

Issaquahissa Washingtonin osavaltiossa sijaitseva Western Wireless on Yhdysvaltain johtavia matkapuhelinpalveluiden tuottajia. Se tarjoaa Cellular One® -matkapuhelinpalveluita 17 osavaltiossa ja GSM-teknologiaa käyttäviä VoiceStream® Wireless -matkapuhelinpalveluita 11 osavaltiossa. Yhteensä nämä matkapuhelinpalvelut, mukaanlukien Western Wirelessin osuus Cook Inletistä kattavat 59 prosenttia manner-Yhdysvaltain ja Hawaijin pinta-alasta.

Nokia on maailman johtava GSM 1800 -verkkojen toimittaja ja toinen johtavista GSM 900 -verkkojen toimittajista. Nokian GSM-teknologiaa on toimitettu 67 operaattorille 35 maassa.

Lisätietoja antaa:
Nokia Telecommunications, viestintäosasto